Workshops Bouwvrouwendag!

De Bouwvrouwendag 2023 is voorbij, aanmelden is niet meer mogelijk.

Ben jij een vrouw en werkzaam in de bouw of architectuur? Dan geldt het volgende voor jou! Ter ere van Internationale vrouwendag organiseren wij op 9 maart een avond vol activiteiten voor vrouwen werkzaam in de bouw en architectuur.

In maart is het namelijk weer Internationale Vrouwendag. Deze dag staat elk jaar in het teken van strijdbaarheid en het gevoel van solidariteit voor vrouwen overal ter wereld.

De afgelopen jaren is het aantal vrouwen in de bouw gegroeid, maar toch is slechts 10 procent van de werknemers vrouw. Ook binnen de architectuur werken er minder vrouwen dan mannen. Van alle architecten in Nederland is 23 procent vrouw, en als je kijkt naar de directeuren van architectenbureaus kom je maar net aan de 10 procent. FNV vindt het belangrijk dat er extra aandacht wordt besteed aan deze groep vrouwen. Daarom nodigen wij jou uit voor een leerzame en gezellige avond! Elke vrouw die in de bouw of architectuur werkt kan gratis deelnemen, zowel leden als niet leden van FNV. Nodig dus ook gerust je collega’s uit.

Programma

Wij starten om 17:00 uur, zodat je meteen na je werk kunt aanschuiven. Je hoeft dus geen verlof op te nemen! Wij zorgen voor eten en drinken. Het programma ziet er als volgt uit:

• 17:00 – 17:30 uur: Inloop met stoelmassage en mogelijkheid om een professionele foto voor LinkedIn te maken
  • 18:00 – 19:00 uur: Eten en drinken
  • 19:00 – 19:45 uur: Workshop 1
  • 19:45 – 20:00 uur: Pauze
  • 20:00 – 20:45 uur: Workshop 2
  • 20:45 uur: Afsluiting, borrel en gelegenheid tot netwerken

We verwelkomen je graag in het Centraal Vakbondshuis van de FNV. Het adres is Hertogswetering 159, 3543 AS Utrecht. Parkeren kan in onze eigen garage en is gratis.

Workshops

Het is mogelijk om twee workshops van 45 minuten te volgen. Er is beperkt plek, dus meld je snel aan! Je kunt kiezen uit de volgende workshops:

Bluffen voor vrouwen
Onze mannelijke collega’s hebben vaak een hoger salaris voor hetzelfde werk dat zij doen. Ook zijn hun promotie kansen vele malen groter!  Wil je zonder schroom een beter salaris uitonderhandelen, omdat je dat immers waard bent? Oftewel heb je een extra zetje nodig om je talenten en ervaring enthousiast over het voetlicht te brengen, kom dan naar deze workshop waar je leert ongegeneerd te bluffen. Je verdient het!

Vrouw en pensioen
Vrouwen missen een deel pensioenopbouw. Met als gevolg dat vrouwen vaker de dubbeltjes moeten omdraaien tijdens hun gepensioneerde leven.  Waardoor komt dat? Wanneer missen we die opbouw? Hoe kunnen we ervoor zorgen dat ook vrouwen meer pensioen gaan opbouwen?

Vitale Voornemens
Goede voornemens, nu ga ik het echt DOEN, morgen ga ik…. Je kent het vast wel, regelmatig blijft het bij dromen en goede voornemens. Hoe kom en blijf je in actie? Hoe zet je je dromen om in daden? De oplossing: laat je brein voor je werken! Praktisch onderdeel is de Van To do naar Tadaa methode, waarbij je al spelenderwijs je eigen breinformule voor verandering uitwerkt.

Wil je graag meer leren over hoe je jouw positie op de arbeidsmarkt kunt versterken en wil je andere vrouwen uit de bouw en architectuur leren kennen? Mis het dan niet, en meld je gelijk aan via het onderstaande formulier!