Cao-onderhandelingen 2021: dag 9 & 10

Wij bouwen Nederland

De afgelopen twee dagen is er weer intensief onderhandeld over een nieuwe cao. De vorige onderhandelingen zijn teleurstellend verlopen. Wij hebben vervolgens gevraagd aan medewerkers, die onder de cao Bouw & Infra werken, om zich uit te spreken richting werkgevers. Aan deze oproep is duizenden keren gehoor gegeven.

Wij hebben ook ontzettend veel opmerkingen ontvangen. Deze opmerkingen zijn weer gebundeld en tijdens de 9e dag van de onderhandelingen aan de werkgevers overhandigd.

Hoe nu verder

Wij zijn er helaas nog niet. Daarom is er gekozen om nog een dag in te plannen waarop verder onderhandeld wordt. Op 11 mei gaat dat gebeuren. Voor die datum komen wij nog samen met de cao-adviescommissie. In deze commissie zitten kaderleden die onder de cao Bouw & Infra werken. Tijdens dit overleg bespreken wij wat er tot nu toe ligt aan voorstellen en horen wij wat zij hiervan vinden. Helaas kunnen wij, in het belang van een uitkomst, nog niet uitweiden over de inhoud van de laatste onderhandelingen. Hopelijk kunnen wij na 11 mei wel meer vertellen over de inhoud.