Evenement: Rechtzetten wat scheef is?!

Op 29 april gaan we samen met interessante sprekers Julia Wouters, Tuur Elzinga en Sander Heijne verschillende invalshoeken bestuderen om recht te zetten wat scheef is, de ongelijkheid over de verdeling van geld.

De kosten stijgen, de inflatie rijst de pan uit en je houdt steeds minder over. Je denkt dat het aan jezelf ligt, maar dat is niet waar. Het systeem is op hol geslagen en er is duidelijk sprake van scheefgroei en ongelijkheid. Wat kunnen wij daaraan doen?

Jij bent er toch ook bij?

Op deze avond prikkelen we jou om verschillende invalshoeken te bekijken voor oplossingen van de ongelijkheid. Met interessante sprekers belichten we verschillende kanten. Belastingen voor de rijksten omhoog? Basisinkomen invoeren? Afschaffen van de hypotheekrenteaftrek? Salarissen van laagst verdienenden omhoog? Misschien heb jij wel hét idee en wil je die voorleggen aan de sprekers deze avond. Zorg dus dat je erbij bent en meld je gratis aan! Deel jouw mening, leg ideeën op tafel en laat van je horen! Samen kunnen we meer én betere oplossingen bedenken om ongelijkheid aan te pakken. Trommel je vrienden op om ook aanwezig te zijn bij het evenement op 29 april. Inloop vanaf 19:30- start om 20:00. Klik hier om je aan te melden!

Julia Wouters

Julia Wouters is auteur van ‘De Zijkant van de Macht, waarom de politiek te belangrijk is om aan mannen over te laten.’ (Uitgeverij Balans) en eigenaar van Leading Women. Wouters is regelmatig te zien en te horen in de media waar ze zich uitspreekt over politiek en vrouwen issues.

Tuur Elzinga

Tuur Elzinga is sinds 10 maart 2021 de gekozen voorzitter van de FNV. Elzinga zet zich vol in op het bestrijden van ongelijkheid, het bieden van meer zekerheid en hogere lonen.

Sander Heijne

Sander Heijne (1982) is economisch onderzoeksjournalist, programmamaker en historicus. Hij werkte op de economieredactie van de Volkskrant en maakte samen met Jeroen Pauw het programma Scheefgroei voor BNNVARA. In 2020 publiceerde hij met Hendrik Noten de bestseller Fantoomgroei, waarin hij onder meer laat zien hoe onze huidige hang naar groei geen noodzaak is, maar het resultaat van een verhaal dat we zijn gaan geloven.