NextUp | Jong Dura Vermeer

NextUp is dé maandelijkse rubriek die speciaal is ontworpen voor young professionals die in de bouwsector werken! In deze boeiende serie gaan we op ontdekkingstocht in de wereld van de bouw, waar innovatie, toewijding en visie samenkomen. Of je nu net begonnen bent aan je carrière in de bouw of al enkele stappen op de ladder hebt gezet, NextUp is jouw gids. In deze editie staan de jongeren van Jong Dura Vermeer centraal.

Jong Dura Vermeer is een dynamische entiteit binnen Dura Vermeer, gericht op het ontwikkelen en betrekken van jong talent binnen het bedrijf. Zij organiseren dagbijeenkomsten gerelateerd aan een actueel jaarthema. Daarnaast zijn er projectbezoeken, sportactiviteiten en netwerkmomenten om elkaar beter te leren kennen waarbij het doel is om jongeren te verbinden en te inspireren binnen de bouwindustrie.

Bestuursintroductie Jong Dura Vermeer:

• Voorzitter: Anouck Gaastra, Omgevingsmanager, Infra Landelijke Projecten
  • Secretaris: Janneke Huijben, Integratiecoördinator, Infra Landelijke Projecten
  • Penningmeester: Vincent Weber, Tenderleider, Infra Landelijke Projecten
  • Commissaris Intern: Rick Niemeijer, Junior Controller, Bouw Midden West
  • Commissaris Extern: Frédérique Batelaan, Ontwerpcoördinator, Infra Landelijke Projecten
  • Ontwikkelmanager: Jim Rijkers, BIM coördinator, Infra Regionale Projecten

Wat is jullie motivatie om aan te sluiten bij Jong Dura?

Jong Dura Vermeer: “Jong Dura Vermeer speelt een essentiële rol in de ontwikkeling van haar leden op professioneel en persoonlijk vlak. Door interne en externe netwerken te vergroten en te onderhouden, stimuleert JDV een omgeving waarin actieve kennisuitwisseling en ervaring centraal staan. Daarnaast leren leden elkaar op een leuke manier beter kennen waardoor ze zich verbonden voelen met het familiebedrijf. Hiermee draagt het bij aan het versterken van Dura Vermeer’s positie op de arbeidsmarkt voor Young Professionals. Bovendien zet JDV zich in om deze talentvolle Young Professionals aan elkaar en het bedrijf te verbinden, waardoor een continue groei en ontwikkeling zowel voor de individuen als voor Dura Vermeer als geheel wordt gestimuleerd.”

Hoe bereiken jullie jongeren?

“​​​​​​​Jong Dura Vermeer bestaat uit leden van alle werkmaatschappijen van Dura Vermeer. Collega’s tot 30 jaar kunnen zich aanmelden. Via presentaties voor nieuwe collega’s, onze interne website en mond tot mond reclame worden nieuwe leden geënthousiasmeerd om zich aan te melden. Het bestuur van Jong Dura Vermeer bestaat uit 6 tweede- en derdejaars leden, waarbij ieder jaar een jaarthema en een begroting wordt opgesteld. Het bestuur koppelt aan het einde van een seizoen de resultaten terug aan de Raad van Bestuur.”

Wat is het leukste aan het werk voor Jong Dura Vermeer?

“Het leukste aspect van het bestuurswerk is het behouden van de continuïteit binnen de jongerenorganisatie. Als Jong Dura Vermeer lid hebben we altijd veel plezier beleefd aan de activiteiten en zijn we geïnspireerd door verschillende sprekers. Toen we de kans kregen om iets terug te doen, hebben we deze met beide handen aangenomen. Voor en door de leden worden het hele jaar door evenementen georganiseerd onder begeleiding van een bestuurslid. Daarnaast krijgen wij als bestuur begeleiding van verschillende directieleden welke we betrekken in onze plannen. Andersom worden wij als klankbord van de jongere collega’s ook regelmatig bevraagd om mee te denken met vraagstukken vanuit de directie van Dura Vermeer. Binnen Jong Dura Vermeer zien we jonge talenten groeien en bloeien waarbij ook mooie vriendschappen en (zaken)relaties zijn ontstaan.”

Wat zouden jullie andere jongeren willen meegeven?

“We willen jongeren aanmoedigen om hun passie te volgen, ongeacht de sector. De bouw biedt ongelofelijke kansen voor groei, innovatie en maatschappelijke impact. We willen anderen inspireren om hun talent te ontdekken en vervolgens te benutten en bij te dragen aan een duurzamere en betere toekomst, waarbij ze hun eigen pad volgen.”