Onderhandelingen cao Bouw & Infra van start

Na een paar weken uitstel gaan nu de onderhandelingen voor een nieuwe cao Bouw & Infra van start op 12 februari 2020.

Oorspronkelijk zouden de onderhandelingen beginnen op 15 november vorig jaar. De veranderende wetgeving op het gebied van stikstof en PFAS gooide roet in het eten. Die zorgde voor veel onrust en onzekerheid binnen de bedrijfstak; daarom besloten de cao partijen samen tot uitstel.

Inmiddels zijn er in Den Haag stappen gezet in het stikstof en PFAS-dossier om voortgang te houden in bouw- en infraprojecten. Nu de kaders duidelijk worden, kunnen de cao-onderhandelingen van start. Op 12 februari a.s. worden de cao-voorstellen uitgewisseld – die plaatsen we hier ook op de website. De UTA-voorstellen zijn gebaseerd op de uitkomsten van de enquête onder UTA-werknemers, die FNV in het najaar hield.

De overige data voor de cao-onderhandelingen staan gepland op: 3 en 4 maart, 10 en 11 maart en 26 en 27 maart. Klik hier om kennis te maken met de cao-onderhandelaars die jou vertegenwoordigen tijdens de onderhandelingen.

Wil je op de hoogte blijven van de voortgang? Meld je dan hier aan voor onze nieuwsflits.