Vrouwen die Bouwen: “Ik ben tot nieuwe inzichten gekomen”

Op 5 oktober heeft het evenement ‘Vrouwen die Bouwen’ plaatsgevonden. Op deze dag hebben wij vrouwen die werkzaam zijn in de bouwsector een dag in hun kracht mogen zetten. We vinden het belangrijk dat vrouwen zich zowel op persoonlijk als op professioneel vlak ontwikkelen. Wat we hebben gedaan en wat men vond van de workshops, lees je in het sfeerverslag.

Onder het genot van hapjes en drankjes werden de bouwvrouwen op donderdagavond verwelkomd in het centraal vakbondshuis van de FNV. Na een leuke kennismaking hebben we met zijn allen genoten van het avondeten.

Op het vrouwen die Bouwen evenement hebben wij twee workshops mogen geven. De eerste workshop was ‘Kleur je kwaliteiten’. Aan de hand van de eigenschappen die je belangrijk, en de kleuren die erbij horen leer je welke kleuren jou in je kracht zetten. ‘Door deze workshop ben ik tot nieuwe inzichten gekomen’, aldus een deelneemster. En andere deelneemster geeft aan dat ze vooral de sfeer tijdens de workshop als prettig ervaarde ‘Ik heb vaak deelgenomen aan workshops, maar de manier van interactie bij deze workshop zal bij zeker bijblijven.

De workshop ‘Werkgeluk’ was de tweede workshop. Tijdens deze workshop leer je spelenderwijs hoe je ervoor kan zorgen dat geluk altijd op nummer staat bij het werken. ‘Deze workshop gaat over een onderwerp waar iedereen zeker wat aan heeft’ vertelt een deelneemster. We kregen van een andere deelneemster van de workshop terug: ‘We hadden te maken met een hele energieke workshopbegeleider, ze houdt echt je aandacht vast en dat zorgt ervoor dat iedereen geïnteresseerd blijft’.

Wij spreken wederom van een geslaagde avond. Wij willen alle deelneemster nogmaals bedanken voor hun aanwezigheid en hopen jullie weer te zien. Voor alle vrouwen die niet aanwezig konden zijn; hopelijk zien we jou de volgende keer!