Webinar Einde Zwaarwerkregeling? | 20 maart 2024

Dankzij de laatste cao-onderhandelingen kunnen uitvoerders eindelijk (en terecht!) deelnemen aan de Zwaarwerkregeling. De wettelijke RVU loopt op 31 december 2025 af! En dan? Kan de uitvoerder straks nog wel eerder stoppen met werken?

De RVU-regeling is ooit in het leven geroepen om “Eerder te kunnen stoppen met werken” voor mensen met zwaar werk. Dit omdat de AOW-leeftijd steeds hoger wordt. Op 31 december 2025 loopt de wettelijke RVU af. We hebben net in de cao geregeld dat uitvoerders kunnen deelnemen aan de zwaarwerkregeling, maar als de wettelijke regeling niet wordt verlengd en wordt verbeterd, kan “Eerder stoppen met werken” mogelijk helemaal niet meer plaats vinden.

Dat kunnen we niet laten gebeuren. De FNV wil drie dingen:

• Verlenging van de regeling voor onbepaalde tijd
  • Drempelbedrag boetevrijstelling verhogen
  • Doelgroep RVU-regeling dient per cao te worden vastgesteld

Kom naar het webinar op 20 maart

Op 20 maart, van 19:30 tot 20:30 organiseert FNV Bouwen & Wonen een webinar over de zwaarwerkregeling en de RVU. Ga in gesprek met een deskundige vakbondsconsulent en hoofdonderhandelaar van de cao Bouw&Infra Hans Crombeen over de huidige zwaarwerkregeling, waar je op moet letten, en waarom het belangrijk is dat we ons moeten inzetten voor een verlenging en verbetering van de wettelijke RVU-regeling voor iedereen die te maken heeft met zwaar werk. Denk met ons mee; hoe zorgen we ervoor dat hard werken loont, en dat iedereen gezond de AOW-leeftijd bereikt?

Klik op de button hieronder en meld je aan!

Samen staan we sterker. Word lid van de FNV en steun onze lobby om de RVU ook na 2025 door te laten gaan. Dit kan alleen met jouw hulp. Nodig ook je collega’s uit. Wil je op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief en neem deel aan de WhatsApp-community Cao Bouw&Infra.

Heb je vragen? Stuur een e-mail naar uta@fnv.nl