Wordt dit je nieuwe cao Bouw & Infra? Stemmen kan tot 18 juli

Onlangs hebben wij laten weten dat er een onderhandelingsresultaat ligt voor een nieuwe cao Bouw & Infra. Vorige week hebben onze leden de oproep gekregen om te gaan stemmen over het onderhandelingsresultaat. Graag horen wij hoe jij over het onderhandelingsresultaat denkt. Je kan wanneer je lid bent van de FNV hier op stemmen tot 18 juli.

Nog even de afspraken op hoofdlijnen:

• De looptijd van de cao is 1 jaar: van 1 januari 2023 tot en met 31 december 2023,
  • Loonsverhoging van 5%: per 1 januari 2,5% en per 1 juli 2,5%,
  • Onafhankelijk onderzoek knelpunten UTA-werknemers (arbeidstijden, overuren, reisuren),
  • Verhoging van de vergoedingen (met uitzondering van de reiskostenvergoeding): per 1 januari 2,5% en per 1 juli 2,5%.

Bekijk het volledige onderhandelingsresultaat

Reactie Cao-adviescommissie

De cao-adviescommissie adviseert ons rondom de cao-onderhandelingen. In deze commissie zitten kaderleden die onder de cao Bouw & Infra werken. Wij hebben gevraagd wat zij vinden van het onderhandelingsresultaat. Hun reactie: “ In de huidige economische omstandigheden vinden wij het bereikte akkoord passend.”

Stem voor 18 juli

Wij zijn ook benieuwd wat de rest van onze leden van het akkoord vinden. Laat wanneer je lid bent voor 18 juli weten hoe jij over het onderhandelingsresultaat denkt door op onderstaande knop te klikken.

Nog geen lid maar wil je wel meebeslissen? Word dan nu lid!

Wil jij ook inspraak hebben in jouw cao? Word dan nu lid van de FNV en breng je stem over het onderhandelingsresultaat uit. Want alleen de stemmen van de leden tellen mee in de uitslag. Klik hier om lid te worden!